lauantai 1. lokakuuta 2016

Erityispedagogiikka, arviointi



Erityispedagogiikkaa ammatilliseen koulutukseen 5 op


Susanna-Karoliina Rojola, palautteen antaja Pirkko Kepanen (18.9.2016)

Kiitos, Susanna-Karoliina, mielenkiintoisesta ja ajatuksia herättävästä kertomuksestasi. Kuvauksestasi näkyy hyvin se, millaisten haasteiden kanssa ammatillisessa koulutuksessa ollaan tekemisissä. Kuvauksesi on realistinen ja tarkkanäköinen kertomus opettajan työstä.

Ensimmäisenä tulee tosiaankin mieleen, että sinun olisi ollut hyvä tietää opiskelijoiden yksilöllisistä tuen tarpeista. Se vähän ihmetyttääkin, kun jouduit vasta matkan varrella huomaamaan, että jotakin olisi tehtävä. Keskiössä tulee aina olla opiskelijan paras ja hänen oppimisensa edistäminen. Muuten opiskelut helposti keskeytetään, eikä se ole kenenkään etu, ei yksilön eikä yhteiskunnan.

Analysoit hienosti opiskelijoiden oppimisen haasteita ja tuen tarvetta. Otat mahdollisuuksiesi mukaan toiminnassasi huomioon erilaiset tavat oppia. Olet opiskelijakeskeinen, viitseliäs opettaja. Sinulla on näkemystä ja ideoita edistää opiskelijoiden oppimisen polkuja. Osaat etsiä tietoa ja pohdit asioita syvällisesti. Tuota kaikkea oli ilo lukea!

Yksi huomio vielä: emme puhu hojksatuista, vaan oikea termi, jota myös käytit, on erityistä tukea tarvitseva opiskelija.

Onnea opettajuuteesi! Hyviä, opiskelijakeskeisiä opettajia tarvitaan!

5 op:n tehtävä/ Hyväksytty

Pirkko

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti